פעילויות בגן לכבוד חג חנוכה

מערכת שורש  כג כסליו, תשפא  12/9/2020

חנוכה הוא אחד מהחגים היהודיים המשפחתיים ביותר, לאור השילוב של הנרות שמחממים את הלב ומקרבים בין אדם לרעהו
.......................

פעילויות בגן לכבוד חג חנוכה

הדלקת נרות חנוכה

בכל שנה מתבצעות פעולות שונות אשר קשורות לחנוכה בגני ילדים רבים למשל - גני ילדים רעננה. המטרה היא ללכד את כל המשפחות סביב סיפור חנוכה, כדי ליצור ימים מאושרים וביצוע פעולות שונות אשר קשורות לנסים של חנוכה, לחנוכיות, כדי השמן, המכבים ועוד.

כמו בכל חג חנוכה אנו מדליקים בכל יום נר חנוכה לאורך כל שמונת ימי החנוכה. הילדים מוזמנים להדלקת החגיגית של הנרות בכל יום ובנוסף לכך מוזמנת כל המשפחה של הילד, הורים ואחים כדי ליהנות יחד בעת הדלקת הנרות ולשיר יחד את שירי חנוכה האהובים.

הילדים אשר לומדים בכיתות מכירים בעל פה את שירי חנוכה השונים כמו מעוז צור ישועתי, ימי החנוכה, כד קטן, סביבון סוב סוב ושירים רבים נוספים והם ישמחו מאד אם כל המשפחות יצטרפו אליהם לשירה הגדולה.

פעילויות בגן לכבוד חג חנוכה

הילדים ייהנו ביום אחר מסדנאות יצירה הקשורות לחג החנוכה. הם ילמדו כיצד לקשט סופגניות בחומרי גלם שונים, תהיה להם סדנת כדים וסדנה להכנת חנוכיות צבעוניות משלל חומרים.

לאור העובדה שפח השמן החזיק שמונה ימים, ילמדו הילדים כיצד מייצרים שמן זית בבית הבד על ידי כתישה של הזיתים השונים. הילדים ייהנו מהסדנה שהיא מסקרנת ומרתקת במיוחד.

אופציה נוספת שממנה ייהנו הילדים היא מופע של קוסם שישעשע אותם בפעולות מצחיקות ומעניינות הקשורות בזריזות ידיים ובאשליות. קיימת סבירות גבוהה שהילדים ישבו מהופנטים לאורכו של כל המופע הייחודי.

ביום הפעילות האחרון, ייהנו הילדים ממחזמר מיוחד אשר יועלה באולם והתוכן שלו קשור לחנוכה ולכן הוא נקרא לתפוס את האור. השחקנים והשירים המוכרים ישמחו את הילדים והם ייהנו ויתלהבו מאד לצפות בהצגה ולקחת חלק פעיל במחזמר מתחילתו ועד סופו.

חנוכה בגן הילדים

בשבועות האחרונים הילדים של בגני ילדים רבים למדו על חג החנוכה. מעבר לשירים שהם מכירים בעל פה, הם עסקו בעבודות יצירה אשר קשורות לכל המוטיבים של חנוכה וכך הם ציירו, צבעו והדביקו מדבקות בשלל צבעים. הם גם שמעו סיפורים רבים אשר קשורים למכבים, לבית המקדש, לנס פח השמן ולכל מנהגי החג. הילדים מתלהבים בכל פעם שמדברים על החנוכייה וממתינים בקוצר רוח למועד הדלקת הנר הראשון של חנוכה.

סביר להניח שהם יהיו בציפייה בכל יום להדלקת הנר הבא, לשיר את השירים המוכרים וליהנות מהמאכלים האופייניים לחג, כמו סופגניות ולביבות.

זו הסיבה שהם ייהנו מאד אם כל בני המשפחה יצטרפו למעמד הדלקת הנרות היומי וכך הם יוכלו להראות לכולם עד כמה הם שרים יפה, מכירים את סמלי החג ונהנים כמו כל הילדים הגדולים.